Interviu cu avocatul Nicholas Hammond pentru IR GLOBAL GUIDE

Indiferent de industrie în care lucrați, este extrem de important să solicitați sfatul experților juridici, deoarece aceștia vă pot ajuta să preveniți anumite probleme și să le rezolvați. În timp, vei observa că investiția în serviciile juridice oferite de o firmă profesionistă de avocatură este o decizie bună, mai ales că vei fi la curent cu toate modificările legislative. Fie ca este vorba de companii multinationale sau persoane fizice din diferite domenii de comert, buna functionare sau extinderea afacerilor in afara tarii depinde de cunoasterea si respectarea anumitor norme si legi.
Firma de avocatură Hammond Partnership a fost creat pentru a oferi soluții inovatoare proprietarilor de afaceri din România și din străinătate.
Aici este o interviu cu Nicholas S. Hammond conform IR Global. Este un avocat din Marea Britanie care s-a mutat la București în 1994 și a înființat Firma de Avocatură Hammond Partnership. El acționează ca director al propriei firme de avocatură, a oferit consultanță mai multor firme internaționale de avocatură cu privire la desfășurarea afacerilor în România. Consiliază clienții străini cu privire la cele mai bune metode de achiziție și vânzare de companii în România, precum și înființarea de noi afaceri în România. A fost implicat în tranzacții în domeniile aviației, agriculturii, IT, petrol și gaze, bancar și finanțe, precum și în domeniul ospitalității. El a acționat și a consiliat atât cumpărătorii, cât și vânzătorii.

 

Î: Din experiența dumneavoastră, care sunt considerentele cheie pe care clienții internaționali ar trebui să aibă în vedere când se evaluează aInterviu cu avocatul Nicholas Hammond pentru IR GLOBAL GUIDE companie țintă pentru achiziție în jurisdicția dvs.?

A: Principalele considerații care trebuie avute în vedere sunt:

De ce vrea vânzătorul să vândă?

Întrucât România este o economie de piață de aproximativ 20 de ani, mulți acționari români sunt reticenți în a vinde afacerea, deși, din punct de vedere intelectual, știu că ar trebui. Firmele romanesti in multe cazuri sunt afaceri de familie si de aceea exista o legatura stransa intre vanzator si afacere. Primul lucru de constatat este că există o intenție reală de a vinde.

Achizitorul își va pune în aplicare propria gestiune sau va continua să utilizeze managementul existent?

Proprietarii români în multe cazuri au fost prost la delegare și, prin urmare, orice management de mijloc va fi mai degrabă de natură executivă decât un grup decizional. Multe companii se bazează pe managementul mediu existent, care adesea nu au abilitățile necesare pentru a conduce o afacere. Mai mult, în multe cazuri în care românilor li se acordă autoritate, ei nu înțeleg natura rolului lor și pot înstrăina alți membri ai echipei de conducere. Un investitor ar trebui să ia în considerare implicarea propriei conduceri pentru o perioadă pentru a conduce compania.

Conducerea internă a companiei achizitoare va trebui să gestioneze investiția. Doar pentru că conducerea lor va vorbi limba companiei care achiziționează nu înseamnă că înțeleg exact ce li se cere. De asemenea, trebuie avut grijă ca ei să nu caute să-și promoveze prietenii și familia în poziții de putere și recompensă în companie.

Î: Cum ați aborda, în calitate de consilier profesionist, procesul de due diligence pentru a vă asigura că toate bazele sunt acoperite înainte ca un preț de vânzare să fie convenit?

A: Avem un checklist complet de due diligence întocmit în limba română pe care îl oferim conducerii companiei țintă în prima întâlnire. Încercăm să le transmitem că nu suntem acolo pentru a-i critica sau felul în care este condusă afacerea, ci pentru a-i ajuta să vândă compania. Știm că vom găsi probleme care pot/vor fi rezolvate. Întâlnirea cu conducerea existentă este foarte importantă deoarece ne va permite să extragem informații care nu vor fi dezvăluite în răspunsurile la chestionare.

Echipa de due diligence ar trebui să fie formată din avocați români. Acest lucru le permite să comunice cu echipa de management și personalul companiei țintă și să înțeleagă ce se spune și se divulgă cu adevărat; si ce nu este.

Lucrăm îndeaproape cu celelalte firme instruite de client, efectuând orice diligență financiară sau comercială pentru a ne asigura că analizăm acele articole din perspectiva legală pe care le-au considerat necesare și care afectează prețul.

Î: Odată ce o achiziție este convenită, care sunt clauzele cheie sau garanțiile și indemnizațiile pe care le-ați recomanda pentru a le include în contractul de vânzare?

A: Întrucât România este o țară de cod, sunt incluse mai multe reprezentări și garanții prin referire la codul comercial și civil. Am solicita garanții pentru impozitare, atât din trecut, cât și din prezent, care ar putea duce la solicitarea unui cont escrow pentru a acoperi garanțiile fiscale până la expirarea oricărei perioade de prescripție. Dacă este implicată proprietatea intelectuală, ar trebui să existe, de asemenea, clauze care să acopere utilizarea și variația unei astfel de proprietăți. Proprietatea și utilizarea proprietății ar trebui, de asemenea, acoperite pentru a se asigura că afacerea poate continua să funcționeze. În cele din urmă, am cere vânzătorului clauze de neconcurență și de nedezvăluire.

Aveți nevoie de un avocat dedicat care să vă reprezinte interesele legale?

    Lasă un răspuns

    Adresa ta de e-mail nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *