Reflecție asupra colectării datoriilor transfrontaliere

Unde există comerț sunt datorii. Acesta este un lucru de care trebuie avut în vedere întotdeauna. Mi s-a reamintit recent acest lucru la o conferință la care am participat săptămâna trecută despre colectarea datoriilor și controlul creditului.

Pe măsură ce comerțul exterior continuă să se extindă în special în Europa de Est, directorii financiari și CEO-ul trebuie să acorde mai multă atenție clienților și potențialilor debitori. Ei vor întâlni situații cu care nu sunt obișnuiți și nu se încadrează neapărat în sistemele și procedurile lor actuale de management. Acest lucru va prezenta noi probleme și provocări cu care afacerea și conducerea ar putea să nu fie obișnuite. Toate afacerile încep într-un mod mic și se dezvoltă de la o bază locală și dacă produsele sau serviciile lor sunt de tipul potrivit pentru piețele internaționale. Sunt unele dintre cele mai frecvente probleme pe care vreau să le subliniez.

Toate companiile încearcă să-și recupereze datoriile în termenul de plată stabilit în termenii și condițiile lor. Acești termeni și condiții vor prevedea întotdeauna un timp în care datoria trebuie plătită. În majoritatea circumstanțelor, debitorii își plătesc datoria, dar vor exista întotdeauna cei care nu o fac. Atunci când se întâmplă acest lucru, companiile devin vulnerabile. Acesta este momentul în care compania trebuie să fie mai conștientă de poziția sa juridică în ceea ce privește debitorul, mai ales dacă debitorul este rezident într-o jurisdicție străină.

O greșeală pe care o fac majoritatea companiilor este întârzierea în a lua orice acțiune pozitivă. Chiar dacă au în vigoare reguli stricte în raport cu debitorii lor locali atunci când sunt implicați debitori străini, uneori bunul simț nu pare să se aplice și debitorului i se acordă prea multă libertate. Aceleași proceduri riguroase ar trebui aplicate datoriei externe ca și datoriei locale. Trebuie amintit că veți avea de-a face cu o jurisdicție străină și cu legi și vor exista legi și reguli care sunt foarte diferite de ceea ce sunteți obișnuiți atât în ​​atitudine, cât și în practică.

Vor exista diferite proceduri cu care nu veți fi familiarizat dacă veți emite proceduri pentru recuperarea datoriilor prin instanțele locale. Vor fi impuse termene diferite atât pentru introducerea procedurilor, cât și pentru răspunsul la cererile instanței. De exemplu, în România, termenul de prescripție pentru majoritatea datoriilor este de trei ani. Acest lucru poate fi diferit de jurisdicția dvs. de origine - nu vă lăsați prinși. În România, cheltuielile de judecată sunt de obicei recuperabile în parte, dar numai dacă au fost plătite avocatului. Acest lucru trebuie luat în considerare în lumina gestionării dosarului instanței. Apoi, există suma taxei judiciare care se plătește înainte ca o acțiune să poată fi emisă în instanță. Aceasta poate fi considerabil mai mare sau mai mică decât ați obișnuit în curțile de acasă.

Din experiența noastră, ca firmă de avocatură românească, în timp ce companiile străine sunt conștiente de această posibilă problemă din perspectivă intelectuală, deseori amână să acționeze până este prea târziu. Acestea pot fi din mai multe motive interne, care pot include frica de necunoscut.

Dacă creditorul este suficient de mare și are un volum suficient de datorii, de multe ori primul pas către recuperarea creanțelor este să te apropii de una dintre numeroasele agenții de colectare a creanțelor care există acum. Aceștia vor prelua contra cost colectarea datoriilor pentru client. Numai în cazul în care acest lucru nu reușește, clientul sau agenția se va adresa unei firme de avocatură locale pentru a ajuta la recuperarea creanței. De multe ori datoria va fi veche și atunci șansele unei recuperări reușite se vor fi diminuat. Este posibil ca debitorul să fi intrat în administrare judiciară de lichidare sau să fi dispărut pur și simplu.

Din discuțiile pe care le-am avut cu alți avocați care se ocupă de aceste probleme, aceasta nu este doar o problemă românească, ci una care se repetă în toată Europa Centrală și de Est.

Având în vedere acest lucru, am convenit cu toții că cel mai important lucru pentru clienți este să ia cât mai curând posibil consultanță juridică locală rezonabil de practică, fie în România, fie în altă parte, pentru ca aceștia să cunoască opțiunile pe care le au la dispoziție. În România, vă recomandăm că este necesar să obțineți încă de la începutul procesului de colectare o imagine completă a posibilelor puncte slabe și puncte forte ale unui caz. Limitele de timp trebuie respectate în România și instanțele nu vor acorda nicio concesiune cu privire la acestea. Acest sfat nu va înlocui rolul agenției de colectare, dar va permite clientului să ia măsuri proactive pentru recuperarea creanței și să decidă când să treacă de la metoda de colectare a agenției la o abordare legalistă mai directă.

Ca Societatea romana de drept s-a ocupat de o serie de chestiuni de această natură, trebuie adesea să ne sfătuim clienții că, dacă ar fi discutat problema cu noi mai devreme atunci, posibilitatea de a recupera datoria ar fi fost sporită. Sfatul nostru, așadar, trebuie să fie pentru oricine are datorii în România care par să aibă dificultăți în a le încasa, este că trebuie să adopte o atitudine mai degrabă proactivă decât reactivă la încasarea sumei restante. Nu respectați neapărat regulile pe care le-ați adopta în jurisdicția dvs. de origine, deoarece acestea nu se vor aplica în alte jurisdicții.

Ești în căutarea unui avocat pentru recuperarea datoriilor?

    Lasă un răspuns

    Adresa ta de e-mail nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *