Conflicte de muncă și abordări ale soluționării acestora

Conflicte de muncă și abordări

Obiectul dreptului muncii il constituie raporturile juridice de munca, care apar ca urmare a contractului individual de munca si a raporturilor juridice aferente acestora. Acest domeniu a fost întotdeauna legătura dintre dreptul comercial și dreptul civil.

Avocații de muncă asigurați-vă că angajații sunt tratați într-un mod corect și consecvent și că angajatorii respectă toate legile la locul de muncă.

Ce este litigiul de angajare?

Obiectul dreptului muncii il constituie raporturile juridice de munca, care apar ca urmare a contractului individual de munca si a raporturilor juridice aferente acestora. Acest domeniu a fost întotdeauna legătura dintre dreptul comercial și dreptul civil.

Litigiile de angajare acoperă multe tipuri de revendicări, inclusiv discriminarea; hărțuire; Încălcările privind salariul pe oră, clasificarea și orele suplimentare; descarcare nelegala; dreptul la beneficii angajaților; deturnarea secretelor comerciale și a informațiilor confidențiale; competitie nedreapta; aplicarea sau evitarea acordurilor restrictive; litigii sindicale; încălcări ale siguranței la locul de muncă; defăimarea și alte delicte legate de muncă.

În acest proces, cauza este adusă în fața instanței de judecată, judecătorul își pronunță verdictul asupra chestiunii după ce a analizat toate argumentele, probele și faptele prezentate de avocații părților implicate. În cazul în care părțile nu sunt de acord cu hotărârile instanței, acestea pot face apel la o instanță superioară pentru a obține dreptate, cu condiția îndeplinirii anumitor condiții. Divergențele dintre subiecții unui raport juridic de muncă apar atunci când părțile implicate au perspective diferite asupra unei probleme care decurge dintr-un raport juridic de muncă. De exemplu, dacă un salariat solicită suspendarea contractului individual de muncă din cauza îngrijirii copilului cu vârsta cuprinsă între 3 și 6 ani, iar angajatorul respinge cererea salariatului, momentul refuzului angajatorului de a admite cererea salariatului reprezintă momentul începerii conflictului de muncă, întrucât în ​​acel moment a apărut divergența dintre părți.

Cu toate acestea, din cauza rigidității și a costului ridicat implicat în procesul de litigiu, există cazuri în care părțile aleg arbitraj.

Care sunt diferențele dintre arbitraj și litigiu?

1. Principala diferență dintre dreptul arbitrajului și cel al litigiului este că instanța este implicată în cazul litigiului, întrucât este un proces, în timp ce, în arbitraj, o înțelegere între părți se face în afara instanței.
2. Arbitrajul este o metodă de soluționare a litigiului în care este desemnat un terț neutru care să studieze litigiul, să asculte părțile și apoi să facă recomandări. Pe de altă parte, litigiul este descris ca un proces juridic în care părțile apelează la instanță pentru soluționarea litigiilor.
3. Arbitrajul este întotdeauna de natură civilă. Invers, litigiul poate fi litigiu civil sau litigiu penal.
4. Arbitrajul este o metodă privată de soluționare a controverselor dintre părți, în care confidențialitatea deplină este obligatorie. Dimpotrivă, litigiul este o procedură publică.
5. Costul procesului de arbitraj este comparativ mai mic decât al litigiului.
6. Hotărârea judecătorului este definitivă și cu caracter obligatoriu, astfel că nu se poate face recurs ulterioară. Dimpotrivă, în litigiu, justițiabilii pot face apel la o instanță superioară, dacă nu sunt de acord cu decizia luată de instanță, dar în anumite condiții.

Mediere în litigii de muncă

Medierea este o modalitate alternativă de soluționare a litigiilor de muncă și este o procedură voluntară și confidențială, prin care un terț neutru, imparțial și nedecizional – mediatorul – ajută părțile să ajungă împreună la un acord mutual acceptat pentru a rezolva problema mediată. conflict.
Când ne referim la litigii de muncă, medierea urmărește să rezolve conflictul dintre angajator și angajat (respectiv invers) pe cale amiabilă, în timp ce sesiunea de pre-briefing urmărește să conștientizeze viitoarele părți despre existența unei alternative potențial mai puțin costisitoare și mai scurte decât deducerea dispută spre soluționare din partea instanțelor de judecată. Natura juridică a medierii este pur contractuală, cu toate consecințele care decurg din caracterul contractual al actului încheiat.

În concluzie

Un avocat de munca din HAMMOND PARTNERSHIP ofera servicii de consiliere, asistenta juridica, reprezentare atat companiilor romanesti cat si straine. Datorita experientei acumulate de-a lungul timpului, serviciile de dreptul muncii oferite sunt atat pentru angajatori cat si pentru angajati, fara a tine cont de complexitatea cazului.

Echipa noastră de avocați specializați în dreptul muncii a reprezentat atât angajatorii, cât și angajații și a oferit asistență în procedurile de preluare a unei companii din perspectiva preluării forței de muncă.

Ești în căutarea unui avocat specializat în probleme de angajare?