De ce se emite un bilet la ordin

Emite un bilet la ordin

Economia românească s-a schimbat în 1989 și acest lucru a avut un efect profund asupra modului în care oamenii își trăiau viața și se făceau afacerile în România.

Mulți investitori străini uită că doar din 1989 România are o economie de piață liberă. Aceasta a fost o binecuvântare și un blestem.

Unul dintre impacturile majore a fost că România a trecut de la o economie de numerar la o economie fără numerar, fără a trece printr-o economie de hârtie. Aceasta înseamnă că utilizarea cecurilor nu este obișnuită în afacerile din România pentru companiile românești, deși clienții străini ar putea dori să folosească cecuri pentru a-și plăti facturile. În România plătiți cash, utilizați un card de credit/debit sau trimiteți banii direct în contul bancar al contrapartidelor.

În calitate de firmă de avocatură comercială românească ne confruntăm adesea cu întrebarea, care este statutul unui bilet la ordin emis de o firmă și care nu este îndeplinit la prezentare.

Un client ne va aborda și ne va explica că unul dintre clienții săi a emis un bilet la ordin ca garanție pentru livrarea și plata mărfurilor. Este posibil ca biletul la ordin să fi fost emis pentru a acoperi o răspundere viitoare, cum ar fi finalizarea unui contract de construcție, livrarea de bunuri la un moment dat în viitor sau, într-adevăr, orice altă tranzacție în care este necesară o garanție.

Tranzacția s-a desfășurat normal, dar când a venit data prezentării biletului la ordin, biletul la ordin nu a fost achitat la prezentare. Neplata poate fi cauzată de o serie de motive, cum ar fi faptul că emitentul însuși nu a fost plătit de către clienții lor; probleme de flux de numerar sau din orice alt motiv rezonabil de afaceri. Dacă Biletul nu este respectat, Clientul întreabă care este răspunderea companiei și răspunderea personală a persoanei care a semnat biletul la ordin.

În trecut, motivul pentru care s-au solicitat și au fost emise biletele la ordin a fost pentru că se credea că emiterea unui bilet la ordin care nu a fost îndeplinită la prezentare constituie în mod automat o infracțiune penală și, ca atare, a expus persoana care a semnat contractul. Bilet la ordin la o acuzație penală. Prin urmare, pentru un administrator al unei companii care a emis un bilet la ordin exista amenințarea ca o acuzație penală să apară dacă nu era îndeplinită la prezentare.

Emiterea biletului la ordin este o promisiune viitoare de plată și de aceea trebuie examinată intenția ambelor părți nu doar emitentul, ci și destinatarul la momentul emiterii biletului la ordin. Codul penal prevede că pentru a fi săvârșită o infracțiune de înșelăciune trebuie să fie prezente o serie de elemente. Aceste elemente sunt (a) un contract semnat. (b) că la momentul semnării contractului emitentul biletului la ordin trebuie să fi fost conștient de faptul că la momentul prezentării biletului la ordin acesta nu ar fi îndeplinit, (c) destinatarul biletului la ordin a fost indus sau înșelat în semnarea contractului și acceptarea biletului la ordin printr-un act înșelător sau fraudulos al emitentului (d) au fost folosite mijloace frauduloase pentru a înșela destinatarul biletului la ordin și (e) actul de înșelăciune a fost intenționat. Dacă vreunul dintre aceste elemente nu este prezent, atunci infracțiunea nu a fost săvârșită.
Din cele de mai sus reiese clar că nu trebuie luată în considerare doar intenția emitentului biletului la ordin, ci și poziția și intenția destinatarului. Dacă destinatarul știe că societatea care emite biletul la ordin nu poate și nu va fi niciodată în măsură să plătească, atunci nu poate pretinde că a fost determinat să încheie contractul din cauza emiterii biletului la ordin. Aceasta ridică întrebarea ce întrebări ar trebui să facă destinatarul biletului la ordin cu privire la afacerile emitentului.

În calitate de avocați comerciali români prudenți, chiar și acum în zilele noastre, sfătuim clienții că, dacă urmează să utilizeze un bilet la ordin, atunci ar trebui să facă măcar întrebări minime cu privire la situația financiară a emitentului biletului la ordin și, de asemenea, să se asigure că au ținut notițe corespunzătoare ale discuțiilor care au dus la emiterea biletului la ordin.

În cazul în care doresc să folosească amenințarea cu acțiunea penală atunci când biletul la ordin nu este plătit, trebuie să demonstreze că au acționat corect și emitentul a comis acte de înșelăciune.

Nimic din cele de mai sus nu va afecta răspunderea civilă a societății care a emis biletul la ordin, care este în continuare obligată să plătească în condițiile contractuale ale biletului la ordin. Clienții trebuie să aibă o viziune realistă în cazul în care biletul la ordin nu este îndeplinit la prezentare, ținând cont de faptul că emiterea este un potențial fapt penal, așa cum s-a menționat mai sus. Dacă societatea emitentă nu a plătit Nota la prezentare atunci șansele de recuperare, în lipsa unor active substanțiale în proprietatea societății emitente sunt reduse.

Prin urmare, persoana căreia i se emite biletul la ordin ar trebui să ia ceva timp și să efectueze o diligență limitată înainte de a accepta un bilet la ordin. În același timp, dacă emiteți o notă, ar trebui să aveți grijă să vă asigurați că sunt făcute dezvăluiri rezonabile și că există un nivel de onestitate în ceea ce privește problema care va elimina orice chestiune a unei infracțiuni penale.

Pentru mai multe informatii va rugam sa ne contactati la [e-mail protejat]

Ești în căutarea unui avocat financiar-bancar?