Înregistrarea mărcii – România

avocați pentru proprietarii de afaceri mici avocați locali

Înregistrarea unei mărci în România presupune mai multe etape și proceduri care trebuie respectate îndeaproape. Înregistrarea mărcii poate fi efectuată de către un avocat sau o persoană similară sau chiar de către titularul mărcii.

Suntem adesea întrebați ca a Firma romana de avocatura pentru consiliere privind înregistrarea mărcilor în România. Înregistrarea se face la Oficiul de Stat pentru Invenții și Mărci (OSIM), care este autoritatea română care se ocupă cu înregistrarea și protecția mărcilor.

Înainte de depunerea cererii de înregistrare a unei mărci, este posibil să se solicite cercetări documentare efectuate de către specialiştii OSIM. Scopul cercetării este de a afla dacă marca, care va face obiectul cererii, este identică sau asemănătoare cu o altă marcă deja înregistrată. Aceste informații s-ar putea dovedi utile în timpul procesului de înregistrare, având în vedere că titularul unei mărci similare sau identice s-ar putea opune înregistrării și, prin urmare, cererea ar putea fi respinsă de către autoritate. Valoarea taxei percepute de OSIM pentru efectuarea unor astfel de cercetări este condiționată de numărul de clase incluse în cerere și de urgența cererii.

Documentele care trebuie inregistrate la OSIM sunt aplicatia care trebuie sa contina urmatoarele detalii; (i) datele de identificare ale solicitantului (nume, adresa, telefon, email); (ii) tipul de marcă pentru care se solicită înregistrarea; (iii) indicarea tipului de culoare a mărcii; și (iv) lista de bunuri și/sau servicii pentru care se solicită marca comercială. Cererea trebuie să aibă atașată o copie a mărcii propuse care ar trebui să indice clar elementul figurativ (logo-ul), fontul și culorile utilizate etc. (ar trebui furnizat un logo în format digital la o rezoluție mai mare).

În plus față de cerere, se plătește o taxă în diferite etape ale procesului de înregistrare a mărcii.

Primul pas este depunerea cererii de înregistrare la OSIM. În această etapă trebuie achitat un impozit inițial de patruzeci și cinci (45) lei, echivalentul a zece (10) euro. Solicitarea este însoțită de documentația care arată reprezentarea mărcii și toate informațiile relevante.

 După acceptarea cererii, cererea este publicată. La momentul publicării, se plătește o taxă suplimentară, în funcție de faptul că marca este în alb-negru sau este colorată.

În cazurile în care există o cerere de marcă alb-negru, taxa este de o sută treizeci și patru de lei, echivalentul a douăzeci și cinci de euro. Acolo unde marca este colorată, taxa este de patru sute patruzeci și cinci de lei, echivalentul a o sută de euro.

Dacă în termen de două luni de la data publicării cererii de înregistrare nu se face opoziție la cererea de înregistrare, cererea este analizată de OSIM.

La momentul examinării cererii de înregistrare există costuri diferite în funcție de tipul mărcii (de exemplu indiferent dacă este o marcă individuală sau colectivă, indiferent dacă marca este color sau alb-negru).

 În cazul unei mărci individuale (de exemplu unul solicitat de o persoană fizică sau de o persoană juridică) pentru o marcă de marcă de clasă/cuvânt (adică a nume sau un slogan, ROM. "Marca verbală”) taxa este de patru sute nouăzeci de lei, echivalentul a o sută opt euro. Pentru o marcă de clasă/alb-negru cu element figurativ, taxa este de șase sute douăzeci și patru de lei, echivalentul a o sută treizeci și opt de euro.

Pentru o marcă de clasă/culoare cu element figurativ atunci taxa este de nouă sute optzeci de lei, echivalentul a două sute șaptesprezece euro

Pentru fiecare clasă suplimentară, indiferent de tipul mărcii, se percepe o taxă suplimentară de două sute douăzeci și trei de lei, echivalentul a patruzeci și nouă de euro.

Clasele se refera la activitatea pentru care se solicita protectia marcii si se regasesc in Clasificarea Internationala a Marcilor de la Nisa.

În cazul unei mărci colective (de exemplu unul care servește la distingerea bunurilor sau serviciilor membrilor unei asociații de produsele sau serviciile altor persoane), pentru o marcă de marcă de clasă/cuvânt (adică a nume sau un slogan, ROM. "Marca verbală”) taxa este de o mie șapte sute treizeci și șase de lei, echivalentul a trei sute optzeci și cinci de euro; pentru o marca de clasa/alb-negru cu element figurativ taxa este de doua mii lei, echivalentul a patru sute patruzeci si patru de euro. Pentru o marcă de clasă/culoare cu element figurativ taxa este de două mii patru sute patruzeci și nouă de lei, echivalentul a cinci sute patruzeci și trei de euro, iar pentru fiecare clasă suplimentară, indiferent de tipul mărcii, o taxă suplimentară de trei sute. şi doisprezece lei, echivalentul a şaizeci şi nouă de euro.

Examinarea cererii se efectuează de obicei în termen de șase până la nouă luni de la înregistrarea inițială a cererii.

Ultimul pas cu condiția aprobării mărcii este eliberarea certificatului de înregistrare, indiferent de tipul mărcii și numărul de clase. Taxa pentru certificat este de două sute douăzeci și trei de lei, echivalentul a patruzeci și nouă de euro.

În timp ce cererea poate fi efectuată de client, îi sfătuim pe clienți că folosește întotdeauna serviciile unui profesionist, fie un avocat român, fie un agent de mărci comerciale, pentru a se asigura că cererea decurge fără probleme. În cazul în care cererea este respinsă, atunci motivele sunt deja clare și se vor economisi timp și bani în orice recurs și procedurile ulterioare.

Nicholas S Hammond

Cauți un avocat?

    Lasă un răspuns

    Adresa ta de e-mail nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *