Trecerea în era electronică

Unul dintre domeniile majore de plângere în România este birocrația și completarea a nenumărate formulare fără sens. Acest lucru se poate întâmpla în domeniul fiscalității generale, dar mai ales în relația cu autoritățile vamale române.

De ceva vreme, după cum știți cei care aveți de-a face cu autoritățile, în domeniul fiscalității generale anumite tranzacții cu Ministerul Finanțelor pot fi efectuate electronic. Depunerea declarațiilor este acum permisă cu autorizații speciale și de mulți ani ați putut să vă plătiți taxele electronic. Chiar și rambursările pot fi primite de la stat direct în contul dvs. bancar, fără problema de a merge să colectați bani în numerar.

Acum in domeniul import – export bate vantul schimbarii prin regimul vamal din Romania. Majoritatea importatorilor și clienților noștri de logistică s-au plâns de multe ori că volumul de documente necesare le înăbușează afacerile. Ușurarea este la îndemână deoarece România a trecut acum sub influența UE. Cel mai recent domeniu important este cel al E-Customs. România prin efectele Administrației Vamale a UE adoptă acum societatea fără hârtie și mai multe depuneri se vor face electronic. Acesta este un pas suplimentar în implementarea Codului Vamal al UE, care urmează să fie pe deplin operațional până în 2019.

Regulamentul UE care va intra în vigoare la 1 noiembrie 2013 va permite declararea electronică și comunicarea on-line între părțile implicate într-o tranzacție, inclusiv autoritățile vamale. Acest lucru ar trebui să permită circulația mai ușoară a mărfurilor și să reducă numărul funcționarilor vamali implicați. Acești pași ar trebui să minimizeze și mai mult șansele de corupție, ceea ce va ajuta imaginea României. Aceasta poate fi doar o veste bună pentru importatori și exportatori și pentru Țara în ansamblu. Companiile autorizate conform legislației de către autoritățile vamale vor beneficia de un tratament preferențial, ceea ce ar trebui să însemne mai puține controale și vămuiri mai rapide și mai puțină documentație pe hârtie.

Pentru a permite conformitatea cu noile sisteme, importatorii vor trebui să se asigure că sistemele lor informatice pot face față cerințelor legii și ale Autorității, ceea ce va avea efecte de spin-off asupra economiei în ansamblu. Dacă sunteți importator sau exportator, este important să contactați autoritățile vamale locale cât mai curând posibil pentru a vă asigura că sistemele dumneavoastră informatice sunt compatibile. Deși 1 noiembrie 2013 este data operațională și pare departe, timpul merge înainte.

După cum spune blestemul chinezesc „fieți să trăiți în vremuri interesante”, cu siguranță pentru cei care se ocupă de vamă, schimbările pot avea loc în vremuri interesante, dar schimbările vor fi o binecuvântare, nu un blestem.

Cauți un avocat?

    Lasă un răspuns

    Adresa ta de e-mail nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *