De ce să vă externalizați serviciile juridice

De ce să vă externalizați serviciile juridice

Apariția computerului a înregistrat o schimbare majoră în tratarea problemelor juridice de către firmele de avocatură și clienții acestora. Tendința provocată de COVID de lucru online a accelerat și mai mult gândirea juridică privind munca la domiciliu. Mulți consultanți ai profesiei de avocat au susținut de ani de zile că abordarea actuală a practicii avocatului este depășită și trebuie schimbată. COVID a făcut ca firmele de avocatură comercială din România să conștientizeze mai bine posibilitățile și noile moduri în care firmele de avocatură și clienții lor pot colabora? 

Primul lucru de luat în considerare în România este practica în sine a dreptului. Nu există nicio îndoială că avocații crescuți și educați în sistemul de drept civil și cod al Europei consideră și văd dreptul într-un mod foarte diferit de cei crescuți într-un mediu de drept comun. Mi se pare că avocații români sunt mult mai independenți în gândirea lor în ceea ce privește exercitarea dreptului și nu simt nevoia unei structuri de birou cu mulți avocați pentru practicarea dreptului. Avocații de drept comun adoptă opinia opusă și simt nevoia să coopereze cu alți avocați, astfel încât să existe o examinare riguroasă a unui argument juridic, mai degrabă decât să se refere la interpretarea unui Cod.  

Având în vedere schimbările în ceea ce privește munca la domiciliu care au fost aduse de munca de birou din cauza COVID, cum va afecta acest lucru afacerile din România și din alte țări europene.
În România, multe firme comerciale, din cauza istoriei lor, au sau simt că au nevoie să aibă un departament juridic intern în fabrică sau birou care așteaptă probleme juridice. Acum se poate pune întrebarea de ce? O echipă juridică internă poate fi risipitoare și costisitoare și nu este un centru de profit.

Unele companii din România au cerut în trecut firmei lor de avocatură externă să furnizeze avocați pentru companie, mai degrabă decât să-și angajeze propriul consilier juridic. Acest lucru este mai ieftin și oferă într-un fel consiliere juridică în multe domenii juridice, fără a implica cheltuieli mari. Un avocat comercial închiriat de la o firmă de avocatură cere doar clientului să plătească un onorariu pentru avocat către firma de avocatură. Nu există taxe pentru angajați implicate. Nu există plăți de impozit pe venit sau plăți de asigurări sociale. 

Acest lucru poate reduce drastic costurile companiei de a avea consultanță juridică. Toate costurile de angajare a unui avocat intern dispar. O firmă de avocatură cu colaboratori înseamnă că costurile și cheltuielile avocaților sunt suportate de administrația casei de avocatură. Aceasta înseamnă că clientul are un cost redus de acces la lege.

În opinia mea, chiar și acesta va fi un model depășit în următorii cinci ani. COVID a accelerat un nou mod de a gândi despre lege și cum funcționează. 

Mulți din profesiile juridice au trebuit la un moment dat să lucreze de acasă din cauza blocării. Oare aceasta metoda de lucru a cauzat probleme clientilor din Romania si as raspunde ca nu. 

Cred că în următorii câțiva ani, deoarece firmele de avocatură din vest continuă să-și dezvolte propriile modele de afaceri noi de proprietate și management, acest lucru se va revărsa în Europa Centrală și de Est. De ce o firmă de avocatură românească necesită birouri scumpe și spații mari de recepție. Cine plătește – clientul. Chiar au clienții nevoie de acest tip de spectacol? Unii clienți o vor face, dar pe măsură ce trece timpul cred că se vor îndepărta de acest model.

 Nu pot decât să citez exemplele Keystone Law și Gunnerscooke din Londra ca exemplu despre cum se pot dezvolta afacerile. Ambele organizații asigură administrarea avocaților lor și facilități de întâlnire, dar nu oferă birouri și birouri în mod permanent pentru avocați. Avocații vin la birou atunci când trebuie să folosească facilitățile firmei, cum ar fi săli de conferințe sau un punct de întâlnire. Celelalte ori lucrează de acasă. Dacă au nevoie de asistență juridică suplimentară, atunci pot contacta alți membri ai firmei pentru a-i ajuta. 

Acesta are un mesaj important pentru afacerile din România. 
Aș propune ca companiile din România mai degrabă decât să angajeze consilieri juridici sau avocați scumpi care să lucreze în firma dumneavoastră, de ce să nu cumpere un număr de ore legale de la o firmă de avocatură consacrată în România. Acest lucru vă va permite să vă limitați cheltuielile pentru serviciile juridice de la o lună la alta și să vă ajutați cu bugetarea. Internetul și ZOOM înseamnă că puteți fi întotdeauna în Contact cu avocatul/firma de avocatură aleasă; vă puteți întâlni cu ei pe internet.

Taxele care sunt percepute nu ar trebui să reflecte faptul că plătiți pentru birouri mari, ceea ce înseamnă că există o economie a costurilor legale. În loc să luați un contract în pasajul către „Departamentul juridic” pentru revizuire – acesta este trimis prin e-mail avocatului ales. În realitate, sunt șansele să obțineți un răspuns mai rapid. Dacă există probleme, avocatul se poate consulta cu alți avocați din firmă fără ca dvs. să suportați taxe suplimentare, deoarece ați cumpărat ore întregi de consiliere juridică. În plus, dacă cumpărați ore de servicii juridice de la o firmă de avocatură în acest fel, veți avea acces la expertiza multor avocați. 

Firmele de avocatură românești înseși vor trebui să se schimbe. După cum sa menționat mai sus, sunt disponibile birouri în care să lucreze avocații. O firmă va trebui să aibă un centru financiar și administrativ, precum și săli de conferințe la fața locului. Toate celelalte comunicări între birouri vor fi tratate folosind web-ul. Problema controlului avocaților va trebui să fie abordată de conducerea casei de avocatură, dar aceasta poate fi abordată în sine prin întâlniri la biroul administrativ.

Va prinde acest concept în România? Trebuie doar să te uiți la SUA și Marea Britanie pentru a răspunde la această întrebare. Se deschid o firmă hibridă cu avocați care nu se află într-un birou. Dacă ascultați conducerea acestor firme și veți auzi mesajul că avocaților le place sistemul și, prin urmare, sunt mai productivi.

Pe baza experienței noastre și a întrebărilor pe care le-am făcut, este clar că, indiferent dacă vă aflați în Londra, București, New York sau Sofia, singurul motiv pentru care firmele de avocatură au birouri este că există un punct de referință atât pentru clienți, cât și pentru angajați. Vor funcționa aceste soluții în România? Nu pot spune cu certitudine ce se va întâmpla, dar cred că un model hibrid de furnizare de servicii juridice se va dezvolta în România în următorii câțiva ani.

Pentru mai multe informații despre serviciile juridice, contactați-ne!