Salvați-vă investiția imobiliară în România

În ultimele luni, ca vorbitor de engleză Societatea romana de drept cu legături internaționale, am primit o serie de întrebări de la oameni din afara României care s-au trezit că au făcut în trecut investiții în România și Europa de Est și nu știu ce s-a întâmplat cu ei.

După cum am scris mai devreme, timpul pe această temă este împotriva lor. O serie dintre aceste întrebări provin de la clienți care au angajat inițial un Firma romaneasca de avocatura care a actionat destul de fericit in achizitionarea de proprietati in Romania, dar care acum par sa ignore sau nu mai doresc sa actioneze in numele Clientului. Aceasta înseamnă că clientul are suport juridic puțin sau deloc în România.

Un domeniu de îngrijorare este numărul de clienți care au înființat companii românești în care dețineau 100% din acțiuni și care au fost folosite ca vehicul pentru achiziționarea de proprietăți. Ei nu au fost sfătuiți cu privire la modul de menținere a companiilor active și aceste companii sunt acum radiate de Registrul Comerțului din motive precum inactivitatea; expirarea contractului de închiriere a adresei sociale sau neachitarea impozitelor.

Procedura de radiere a companiei este instigata de Registrul Comertului. Dacă consideră că o firmă ar trebui să fie închisă și lichidată, încep procedura pe cale judecătorească. Registrul Comerțului informează Societatea, (dar nu și acționarii) despre ceea ce urmează să se întâmple și le oferă posibilitatea de a regulariza poziția Societății.

Această notificare va fi trimisă prin poștă la ultima adresă cunoscută a Companiei. Aceasta va fi adesea o adresă de cazare și proprietarul apartamentului s-ar putea să nu știe unde să trimită scrisoarea sau, într-adevăr, s-ar putea să nu dorească, deoarece nicio chirie nu a fost plătită de ceva timp.

Dacă Registrul Comerțului nu primește niciun răspuns, așa cum se întâmplă adesea, atunci Registrul Comerțului face un anunț în România într-un ziar local. Dacă încă nu se primește niciun răspuns, instanța acceptă că a fost dată notificarea corectă și emite ordinul necesar pentru închiderea Societății.

Ce remedii sunt deschise unui client care află despre poziție doar în această etapă? În primul rând, pot contesta decizia de lichidare a Societății. Trebuie să facă acest lucru în termen de 6 luni de la comanda inițială. Nerespectarea acestui lucru înseamnă că procesul de lichidare va continua. Instanța numește de obicei lichidatorul la recomandarea Registrului Comerțului. Onorariul lichidatorului se stabilește de instanță și depinde de valoarea bunurilor. Onorariile lichidatorului sunt plătibile din valoarea realizată a activelor Societății. În cazul în care activele Societății trebuie evaluate, este necesar să se ia în considerare efectul costurilor evaluatorului în lichidare.

Acest lucru este important pentru conservarea proprietății aduse prin intermediul Companiei. Într-o serie de cazuri, clientul este preocupat să păstreze bunul chiar dacă acesta și-a pierdut valoare. Există o posibilitate reală ca valoarea proprietății din România să crească într-o perioadă de timp și, prin urmare, nu se pierde totul.

Odată ce lichidarea a fost finalizată, este necesar ca activele dacă vreuna dintre companii să fie distribuite acționarului. Dacă pot fi urmărite, bunurile le vor fi transmise fie în natură, fie în specie. Trebuie amintit că vor exista costuri în legătură cu aceasta. Dacă Societatea nu are bani, atunci onorariile vor trebui să fie găsite din altă sursă, adică acționarii sau activele. Dacă nu pot fi localizați acționari, proprietatea companiei va fi vândută, iar banii vor fi predați statului român. În cazul în care în termen de trei ani de la închiderea lichidării și dizolvării nu se prezintă niciun acționar sau altă persoană îndreptățită la bunuri, acționarii nu pot pretinde banii de la statul român întrucât termenul de prescripție a expirat.

Trebuie amintit că, dacă acționarii sunt cetățeni ai UE, din 2014 orice teren poate fi acum transferat cetățeanului UE. Cu toate acestea, dacă acționarii sunt cetățeni din afara UE, atunci întregul proces va trebui să fie reluat dacă acționarii vor să recupereze terenul și să-l dețină ca investiție în România. Dacă nu, atunci terenul va fi vândut și ei vor primi suma netă în numerar.

Deși toate acestea s-au mai discutat, Registrul Comerțului devine din ce în ce mai activ și, prin urmare, oricine a adus o proprietate în România ar trebui să revizuiască poziția oricărei companii pe care o deține și pe care a neglijat-o.

 

Cauți un avocat imobiliar?

 

    Lasă un răspuns

    Adresa ta de e-mail nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *