Angajarea unui reprezentant de țară este ușoară.

Îmi pare rău tuturor că ați ratat postarea de pe blog săptămâna trecută. Paștele Catolic și Paștele Ortodox Român nu au coincis și deci a existat decalajul. Oricum, un Paște Fericit tuturor ori de câte ori l-ați sărbătorit.

În ultimele luni, așa cum am menționat anterior, am observat o creștere a activitate de afaceri internaționale și interes pentru România. Ca Firma romaneasca de avocatura de multe ori ne ocupăm de etapele inițiale ale intrării unei companii străine pe piața românească și suntem chemați să le consiliem.

În loc să deschidem imediat un birou, am observat o tendință în creștere pentru companiile străine de a testa mai întâi apele fără a înființa o entitate corporativă sau o sucursală. În loc să folosească un agent, vor angaja un român care să lucreze pentru ei în România ca reprezentant al lor. Aceasta este o modalitate foarte bună de a testa piața, mai ales dacă vindeți bunuri și produse distincte de servicii în România și doriți să vă mențineți baza de costuri și răspunderea la minimum. Făcând acest lucru, vă limitați în mod natural expunerea la costuri, precum și răspunderea. Numirea unui angajat este un prim pas și apoi, ulterior, puteți trece la numirea unui agent sau distribuitor sau chiar la deschiderea propriului birou/sucursală/companie. Utilizarea unui reprezentant de țară este, în opinia mea, un prim pas bun și gestionat corespunzător, poate fi foarte bun pentru toți cei implicați.

Luna trecută ne-am ocupat de o astfel de problemă. Un client ne-a fost îndrumat pentru că avea un român pe statul de plată și dorește să-l numească director de zonă care să se ocupe de afacerile lor nu numai în România, ci și în țările învecinate. Am fost abordați cu privire la cel mai bun mod de a realiza acest lucru. Salariatul român a dorit din motive personale să fie angajat în baza unui contract de lege engleză, păstrându-și în același timp prestațiile de asigurări sociale și plătind impozit în România.

Pe baza informațiilor pe care ni le-au primit, am putut oferi sfaturi ca fiind cea mai bună modalitate de a aborda problema. Legea română permite unei companii nerezidente să angajeze un cetățean român în România cu un contract de muncă străin cu condiția să respecte prevederile obligatorii din Codul Muncii din România. Acest lucru oferă angajatorilor străini mai multe posibilități de a angaja un român în România. Domeniile care au necesitat o oarecare investigație și claritate au fost în ceea ce privește prevederile de reziliere din contract, precum și alte beneficii care erau disponibile conform legislației române. Formularul standard de contract al angajatului din Marea Britanie a fost revizuit și am fost încântați să vedem că respectă majoritatea condițiilor obligatorii cerute de legislația română. Într-adevăr, am observat de-a lungul anilor că nu există nicio magie în orice țară a contractelor de muncă, deoarece toate par să încerce acum să aibă un echilibru între angajator și angajat. Cu unele modificări minore pe care clientul le-a acceptat contractul ar putea fi modificat.

Un domeniu asupra căruia compania avea nevoie de clarificări a fost problema plății asigurărilor sociale și a impozitului. În trecut am avertizat despre tendința în România ca angajatorul să vorbească „salariu brut” și angajatul să vorbească „salariu net”. Acesta este un fapt pe care îl aducem mereu în discuție în discuțiile inițiale cu privire la angajați, altfel întreaga situație poate scăpa de sub control. Din fericire, în cazul de față a existat o înțelegere că Clientul vorbea întotdeauna o cifră brută.

În cazul actual, deoarece angajatul avea sediul în România, impozitul ar fi plătit în România. Angajatorul ar fi obligat să plătească plățile de asigurări sociale către Guvernul României ca orice alt angajator, iar angajatul și-ar plăti impozitul pe venit și plățile de asigurări sociale către statul român la fel ca orice altă persoană fizică.

Singurul cost suplimentar cu care s-ar confrunta angajatorul ar fi acela de a numi un „reprezentant fiscal” în România care să îi permită să efectueze pentru ei plățile pentru care era răspunzător. Din fericire, există o serie de companii care furnizează acest serviciu și am reușit să facem legătura între client și firma de salarizare.

Am reușit să rezolvăm întrebările clienților și problemele de redactare și implementare, deoarece am fost abordați la începutul problemei. Adesea, în România, dacă lași probleme, acestea nu dispar, dar pot escalada. Nu a fost cazul de data aceasta. Ca în toate afacerile, planificarea a dat roade.

 

Ești în căutarea unui avocat specializat în probleme de angajare?

 

 

    Lasă un răspuns

    Adresa ta de e-mail nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *