Noi reguli de fuziune pentru România

 

În ciuda scandalurilor recente din clasa politică românească, 2015 se așteaptă ca economia să fie cel puțin un an de sărbătorit. Activitatea economică în România este în creștere și, prin urmare Afaceri de fuziuni și achiziții pentru firme de avocatură românești va creste.

De parcă ar fi anticipat anul trecut Consiliul Concurenței din România (The  Consiliul) și-a revizuit regulile de control al fuziunilor prin modificarea Regulamentul privind concentrările economice în vigoare din august 2010. Modificările au fost aduse prin Ordinul nr. 438/2014 publicată în Monitorul Oficial la 31 octombrie 2014 (the „Reguli”). Regulile sunt parțial pentru a reduce costurile administrative și cerințele atât pentru solicitanți, cât și pentru Consiliu. Există, de asemenea, acceptarea că ar trebui să existe măsuri pentru reducerea birocrației și, prin urmare, reducerea numărului de cereri adresate Consiliului

În ceea ce privește procedurile, noile Norme pun un accent mai mare pe importanța și cerințele discuțiilor pre-notificare, recomandând în mod expres ca părțile la fuziunea propusă să se angajeze în discuții prealabile cu Consiliul cu cel puțin două săptămâni înainte de a-și transmite notificarea.

După cum se prevede în regulile anterioare, cu cel puțin 5 zile înainte de data discuțiilor de pre-notificare (spre deosebire de perioada anterioară de trei zile, părțile trebuie să informeze Consiliul despre numele părților propuse la fuziune, piețele în care acestea sunt active, o descriere sumară a fuziunii și modul în care este exercitat controlul. În cazul acestei proceduri simplificate de notificare, în care definirea piețelor relevante este esențială pentru evaluare, părțile trebuie să prezinte informații care să identifice toate posibilele relevante ( piețele de produs și geografice), inclusiv toate piețele pe care fuziunea poate avea un impact direct sau indirect.

Noile Norme, așa cum este de așteptat, măresc pragurile pentru aplicarea procedurii simplificate de notificare (reducend astfel birocrația care se va aplica fuziunilor între întreprinderi sau dobândirii controlului unic sau comun asupra unei întreprinderi.

Notificarea simplificată poate fi făcută Consiliului pentru astfel de tranzacții, dacă părțile sunt i) concurenți (relații orizontale) cu o cotă de piață combinată de maximum douăzeci la sută din piața relevantă și ii) neconcurenți în relații verticale cu persoane fizice. și cote de piață combinate de maximum treizeci la sută din piața relevantă.

În cazul în care părțile operează pe o piață în care sunt strâns legate, o concentrare economică poate fi exclusă de la aplicarea unei proceduri de notificare simplificată în cazul în care una sau mai multe dintre părți dețin o cotă de piață individuală de cel puțin treizeci la sută pe piața relevantă, chiar dacă părțile nu se află într-o relație verticală sau orizontală.

După cum sa menționat mai sus, depunerea formularului de cerere de control al concentrărilor a fost facilitată prin creșterea pragurilor. Acest lucru înseamnă, în practică, că mai puține părți vor fi obligate să indice piețele afectate și piețele care pot fi afectate în mod semnificativ de fuziune.

Adesea, în discuțiile privind fuziunile, părțile trec cu vederea potențialele efecte anticoncurențiale ale fuziunilor, iar noile norme prevăd obligația (și nu simpla opțiune) a Consiliului de a publica un anunț cu privire la fiecare fuziune notificată care intră sub incidența legii.

Pe măsură ce economia românească se va extinde, va exista consolidare și concentrare în multe domenii și, prin urmare, aceste modificări ale regulilor de fuziune sunt binevenite și se speră că vor stimula în continuare redresarea economică și afacerile.

 

 Probleme corporative și M&A? 

 

    Lasă un răspuns

    Adresa ta de e-mail nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *